ترس از کمربند زنگ زدگی تغییرات آب و هوایی باعث می شود که دولت ها محدودیت های کربن را معرفی کنند
اگر فکر می کنید مالیات کربن داخلی کانادا بحث برانگیز است ، فقط منتظر بمانید که معادل جدید جهانی آن در پشت درهای بسته مذاکره شود ، می گویند کانادایی هایی که روند پیشرفت آن را زیر نظر دارند.
راز نیست در واقع ، هزینه جدید زیرنویس خود را در بودجه اخیر فدرال دریافت کرد.
در سند بودجه آمده است: “این شرایط را برابر می کند ، رقابت را تضمین می کند و از محیط مشترک ما محافظت می کند.”
این تا حدی به دلیل ترس از تکرار کمربند زنگ زده است. سپس صنایع در کشورهای ثروتمند حفر شدند ، زیرا تولید به دنبال نیروی کار ارزان تر است. این بار کشش از کشورهای دارای مقررات اقلیمی به کشورهای فاقد آن انجام خواهد شد.
تاکنون ، مالیات مرزها که به طور رسمی اصلاً مالیات نیست ، بلکه “تعدیل مرز” است ، توجه چندانی را خارج از محافل تخصصی جلب نکرده است. اما طبق گفته آرون کوزبی ، یکی از بزرگترین متخصصان کانادا در این زمینه ، این موضوع در شرف تغییر است.
کازبی ، اقتصاددان م Instituteسسه بین المللی توسعه پایدار مستقر در وینیپگ ، هفته گذشته بود که هنگام صحبت ما گزارش جامع IISD را در مورد این موضوع نهایی کرد.
مالیات کربن را نگویید
ایده مالیات حاشیه ای رفع این نگرانی است که در کشورهای با قیمت کربن ، مانند کانادا ، بازیکنان محلی که مثلاً آلومینیوم تولید می کنند در مقایسه با کالاهای وارداتی از کشورها بدون این مقررات ، در معرض آسیب هستند. ترس از این است که این ممکن است جلب کند
“تعدیل مرز” هزینه ای است برای اطمینان از اینکه واردات مشمول چیزی مشابه باشد.
کوزبی پس از مکالمه ما در ایمیلی درباره نحوه توصیف محتوای گزارش پیش رو گفت: “شاید مالیات کربن مرزی نگویید.” “از نظر حقوقی سازمان تجارت جهانی ، مالیات ، تعرفه و مقررات واقعاً چیزهای مختلفی هستند ، و رژیم فعلی کانادا احتمالاً مالیات نیست – این یک مقرره است.”
تاکنون گزارش های خبری کمی در مکان هایی مانند بلومبرگ گرین و فایننشال تایمز وجود داشته است و روزنامه نگاران همیشه آنقدر مراقب متن خود نبوده اند. در یکی از عناوین اخیر آمده است: “صنعت اتحادیه اروپا خواستار مالیات کربن فوری با افزایش قیمت است”.
صنعت اتحادیه اروپا با افزایش قیمت ها خواستار مالیات فوری بر کربن می شود https://t.co/fqI24RFk1o
& mdash؛ftcommodities
اگرچه برای اعمال بند جدید در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی بسیار مهم است ، اما چگونگی فراخوانی دقیق آن ممکن است یکی از کمترین نگرانی برای کسانی باشد که سعی می کنند توافق بین المللی در مورد این طرح را پیش بینی کنند. مخالفت شدید دولتها را تحریک کند ، از جمله چین ، خواستار پرداخت مالیات شد.
اما آنچه تقریباً مسلم است اینست که بدون مجموعه قوانین جدیدی برای جبران هزینه های اقتصادی مقابله با تغییرات آب و هوایی در آن سوی مرزهای ملی ، کشورهایی مانند کانادا و ایالات متحده یا اتحادیه های تجاری مانند اتحادیه اروپا برای این کشورها در نقطه ضعف تجاری بزرگی خواهند بود. مانند روسیه یا برزیل ، جایی که قوانین آب و هوایی معتدل است و یا وجود ندارد.
این اصطلاح که “نشت کربن” نامیده می شود ، می تواند در مورد کالاهای پر کربن تولید شده در مناطق غیرمجاز جهان استفاده شود و اجازه می دهد تا کربن در هنگام واردات دوباره به کانادا نشت کند. این ماده همچنین برای صنایعی استفاده می شود که برای جلوگیری از مقرون به صرفه بودن تنظیم کربن و قیمت گذاری کربن ، تولید خود را تغییر مکان می دهند.
وک هارتن ، وکیل دادگستری Osgood ، یکی از حامیان اولیه جبران کربن ، گفت: مانند مالیات کربن داخلی کانادا ، جنگ بر سر وضع مالیات مرزی به ناچار سیاسی خواهد بود. اما او گفت که مخالفان سخت تر می توانند رای دهندگان را متقاعد کنند که جلوگیری از کلاهبرداری کربن توسط تولید کنندگان خارجی برای کانادایی ها و مشاغل کانادایی ضرر دارد ، در صورتی که گزینه ایجاد یک کمربند زنگ زدگی جدید ناشی از قوانین برای تغییر آب و هوا است.
“آ [domestic] مالیات کربن به راحتی برداشت از جیب شما تعبیر می شود. “
تماشا کنید | چرا کانادا به دنبال کاهش شدید گازهای گلخانه ای است:
جاناتان ویلکینسون ، وزیر محیط زیست ، در مورد تأثیر اهداف جدید انتشار آلاینده ها بر مشاغل در بخش نفت گفت: “من می گویم بیایید اغراق نکنیم ، این یک انتقال است. . 3:38
“واقعا پیچیده”
در حقیقت ، طبق گفته جنیفر وینتر ، اقتصاددان دانشگاه کالگری ، که در مورد قیمت گذاری کربن مطالعه می کند ، برخی صنایع “از آن لذت می برند” زیرا این امر آنها را از رقابت خارجی محافظت می کند ، از جمله کشورهای فقیرتر که قوانین سختگیرانه کربن ندارند.
این امر همچنین می تواند قیمت مصرف کننده را تحت تأثیر قرار دهد. گرچه مواردی مانند اتومبیل های ساخت آلمان گران نخواهد بود ، مالیات جدید قیمت کالاهای وارداتی از کشورهای با مقررات کمتر از جمله بسیاری از فقیرترین فقیران جهان را افزایش می دهد. بدون ساختاری کاملاً موافق ، چنین قوانینی را می توان برای حمایت گرایی ساده و قدیمی به کار برد که منجر به اقدامات متقابل “tit for tat” می شود که به تجارت جهانی آسیب می رساند. اما زمستان معتقد است که بزرگترین چالش یافتن راهی عادلانه برای مقایسه است.
وی گفت: “این پیچیده است.” “واقعاً خیلی پیچیده.”
این نظر مشترک هرکسی بود که درمورد مالیات جدید مرز کربن با آنها صحبت کردم و این که چرا ، علی رغم مخالفت های حزب سبز کانادا ، این مالیات در لایحه زیست محیطی C-12 ، که سال گذشته با خواندن دوم در پارلمان تصویب شد ، لحاظ نشده است. هفته
این مشکلات شامل مقایسه و تلاش برای قرار دادن هزینه های معادل کربن بر قوانین تغییر آب و هوا در کشورهای مختلف است.
کانادا مالیات کربن ملی دارد ، اما ایالات متحده اینگونه نیست. اروپا از سیستم تجارت اعتبار کربن استفاده می کند که برای تولیدکنندگان داخلی گران می شود. هزینه مقررات انعطاف پذیر ، که به گفته برخی ، ابزار کارآمدتری است ، کمی کردن آن دشوار است.
تلاش برای تعیین میزان کربن هر قسمت یا ماده وارداتی دشوار است و ممکن است مستندات زیادی ایجاد کند. بنابراین ، اولین نسخه هزینه فقط درمورد محصولاتی مانند فولاد ، آلومینیوم و سیمان اعمال می شود ، جایی که تعیین مقدار کربن نسبتاً آسان است. اما مشکلات دیگری نیز وجود دارد.
به عنوان مثال ، سرمایه گذاری های کلان چین در حمل و نقل برق را چگونه اعتبار می دهید؟ چگونه می توانید وام هایی را برای هزینه های برنامه رئیس جمهور آمریکا جو بایدن برای سرمایه گذاری در تحول اقتصادی سبز ارائه دهید؟
یک خط جذب کننده از کامیون های زغال سنگ که از مغولستان به چین می روند ، جایی که تخمین زده می شود بیش از 60٪ انرژی از زغال سنگ ارزان و فراوان تأمین می شود و به صنعت چین مزیت قیمت کربن را می دهد. (ب. رنتسندوری / رویترز)
طبق گفته بلومبرگ گرین ، بایدن دو هفته پیش برای تنظیم مرزها فعالیت می کرد و ابراز علاقه مجدد کرد ، چیزی که شرکای تجاری ایالات متحده مانند استرالیا را با قوانین کربن ضعیف تر نگران می کند.
چنین عوارضی و نیاز به مذاکرات بین المللی می تواند یکی از دلایل تأخیرهای مکرر اروپا در طرح مرز باشد. در ابتدا برای اکران در ماه آوریل برنامه ریزی شده بود ، سپس به ژوئن منتقل شد ، هفته گذشته شایعاتی مبنی بر تمدید تاریخ برای 14 ژوئیه وجود داشت.
در حالی که اروپا رهبر واضحی در این زمینه است ، هر کسی که با او صحبت کردم گفت که شکست دونالد ترامپ ، معروف به تغییر اقلیم ، کلاهبرداری بود و انتخاب بایدن طرفدار شرایط باعث تغییر مشکل شد.
ماریا پانزی ، استاد حقوق تجارت و محیط زیست در دانشگاه نیو ، گفت: “اگر شما مدیریتی دارید که در یک بحث مثبت در مورد تغییر آب و هوا شرکت می کند ، نیازی به دانستن نیستید ، شما در حال خط کشیدن در شن و ماسه هستید.” Brunswick و با اروپایی ها ارتباط نزدیک دارد و روی پیشنهاد کار می کند.
حتی اگر تأخیر بیشتری وجود نداشته باشد و اروپا پیشنهاد تعدیل کربن خود را در ماه جولای ارائه دهد ، انتظار می رود این تنها اولین قدم باشد که منجر به یک دوره طولانی از مذاکرات داخلی و بین المللی می شود. کانادا در حال حاضر در حال مذاکره بین المللی با آنچه بودجه “حامیان” می نامد و قصد دارد رایزنی ها را با استانها و مناطق در تابستان امسال آغاز کند.
اما طبق گفته آنجلو کاتوراس ، تحلیلگر ژئوپلیتیک و نویسنده گزارش اخیر بانک ملی کانادا تحت عنوان “مالیات بر مرز کربن اجتناب ناپذیر است؟” ، علی رغم پیچیدگی ها ، پاسخ این سوال به طور فزاینده مثبت است.
کاتسوراس هفته گذشته در یک مصاحبه تلفنی گفت: “برای اروپا ، این مسئله بقای اقتصادی است.” وی گفت این مورد در مورد سایر کشورها مانند کانادا و ایالات متحده نیز صدق می کند ، کشورهایی که هم اکنون در حال سخت گیری قوانین گازهای گلخانه ای هستند.
“من فکر می کنم ادامه تعیین اهداف سختگیرانه بدون مالیات کربن از نظر سیاسی ناپایدار شده است.”
Don Pitis را در توییتر دنبال کنید don_pittis
- ۰۰/۰۲/۲۰