آذر نیوز

بررسی تخصصی اخبار با آذر ماهی ها

بررسی تخصصی اخبار با آذر ماهی ها

پیوندها

 

بایدو مستقر در چین اعلام کرد که در حال ساخت ناوگان متشکل از 1000 دستگاه خودرو مستقل است.  کراس اوورهای متوسط ​​این خودروها موسوم به “آپولو مون” خواهند بود و در 3 سال آینده به بازار عرضه می شوند.

بایدو ادعا می کند که آنها می توانند با 480،000 RMB ماشین بسازند که معادل 99،468.92 دلار استرالیا با تبدیل مستقیم ارز است.  هنگام در نظر گرفتن قیمت خودرویی که به صورت خودمختار طراحی شده و قصد دارد از طریق حمل و نقل مسافر درآمد کسب کند ، باید امید به زندگی بالقوه خودرو را نیز در نظر بگیریم.

Apollo Moon به عنوان یک وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی ظاهراً از باتری هایی استفاده می کند که بایدو انتظار دارد یک چرخه عمر 5 ساله داشته باشد.

بایدو و شریک BAIC Group از سال 2017 وارد یک همکاری استراتژیک شدند ، بنابراین این وسیله نقلیه مستقل ممکن است به نظر برسد که یک شبه وارد شده است ، اما در واقع مدت زمان زیادی طول می کشد.

به منظور انقلابی در بخش حمل و نقل با ارائه خدمات تحرک اتومبیل ، Robotaxi ، این شرکت به تازگی معرفی خدمات استقبال در پکن (منطقه جدید Tongzhou) ، شانگهای ، گوانگژو ، چونگ کینگ و سایر شهرها را آغاز کرده است.

تحویل خودرویی که بتواند دارای استقلال سطح 4 باشد برای صنعت جهانی یک معامله بزرگ و مهم است.  سطح 4 به سطح 4 یا دسته ای از سیستم های خودمختار گفته می شود که توسط SAE تعریف شده است ، که اخیراً دستورالعمل های خود را در پایان آوریل 2021 به روز کرده است.

اکنون سطح به صورت زیر ذکر شده است:

سطح 0: عدم اتوماسیون رانندگی

سطح 1: کمک راننده

سطح 2: اتوماسیون رانندگی جزئی

سطح 3: اتوماسیون رانندگی مشروط

سطح 4: اتوماسیون کنترل بالا

سطح 5: اتوماسیون کنترل کامل

در سطح 4 ، کاربر نباید عملکرد ADS را از سطح 4 (سیستم رانندگی خودکار) کنترل کند یا هنگام روشن بودن ADS پذیرای درخواست مداخله باشد.  سطح 4 ADS می تواند به صورت خودکار DDT (انتساب رانندگی پویا) را اجرا کند و همچنین اگر کاربر DDT را از سر نگیرد ، حداقل شرایط خطر را تحقق می بخشد.

این پشتیبان گیری خودکار DDT و توانایی دستیابی به حداقل خطر تفاوت اصلی بین ویژگی های سطح 4 و سطح 3 ADS مربوط به عملکرد DDT است.

برای درک اینکه بایدو در اینجا چه چیزی ارائه می دهد ، درک پشته فناوری ای که این وسیله نقلیه را هدایت می کند و اجازه می دهد سرویس روبوتاکسی بر روی آن ساخته شود بسیار مهم است.  تنها در این صورت است که می توانیم قابلیت ها و محدودیت های سرویس بایدو را ارزیابی کنیم.

آپولو مون دارای حسگرهای omni خواهد بود که می توانیم آنها را در عکس با استفاده از یک ماژول بزرگ و دوربین در بالای اتومبیل مشاهده کنیم که با رادار در جلو پنجره جلو تکمیل می شود.  مانند تمام سیستم های مبتنی بر LiDAR ، محدودیت آنها وابستگی آنها به نقشه های HD در یک مکان مشخص است.  در حالی که می توان خدمات سودآوری را در مناطق متراکم شهری ایجاد کرد ، واقعیت مقیاس گذاری و نگهداری نقشه ها را در مناطق جغرافیایی بزرگ محدود می کند.

جزئیات زیادی در مورد واحد محاسبات وجود ندارد ، فقط می توان گفت که این الگوریتم های افزونگی و تجزیه پذیری دارد ، که حدس می زنم در صورت بروز مشکلات سخت افزاری با خیال راحت شما را جذب می کند.

اشاره ای به سرویس کنترل از راه دور 5G وجود دارد و V2X نیز پشتیبانی می شود.  مورد اول شامل مهم است ، زیرا امکان کنترل از راه دور وسیله نقلیه وجود دارد ، بسیار شبیه راه حل آنها در مواردی که وسیله نقلیه با سناریویی روبرو می شود که نمی تواند خودش را حل کند.  به نظر می رسد این نسخه پشتیبان تهیه خودکار DDT برای یک درایور از راه دور باشد ، بنابراین این س asال مطرح می شود که چند بار این مورد نیاز است.

بایدو می گوید Apollo Moon در هنگام رانندگی در مناظر پیچیده شهری 99.99٪ موفقیت دارد و این امر باعث می شود تجربه یک وسیله نقلیه بدون راننده معادل رانندگان انسانی داشته باشد.  این به ما می گوید که آنها در فن آوری خود ، در مناطقی که خدمات را ارائه می دهند ، فوق العاده اطمینان دارند.  اگر داستان اینقدر مثبت است ، این س arال مطرح می شود که چرا آنها فقط 1000 وسیله نقلیه می سازند ، اگر اینقدر خوب کار می کند و هزینه آن برای هر وسیله نقلیه بسیار کم است ، چرا ده ها هزار ربات درست نمی کنید؟

همچنین گفته شده است که Apollo Moon احراز هویت خودرویی پویا را ارائه می دهد ، که به صورت تئوری به شما امکان می دهد از ماشین سوار و خارج شوید و از طرف دیگر پرداخت کنید.  بدیهی است که چین رابطه بسیار متفاوتی با تشخیص چهره دارد ، اما به نظر مناسب می رسد.

یک نمایشگر الکترونیکی برای نشان دادن وضعیت ربات به سانروف می باشد و به مسافران امکان می دهد فاصله خود را تشخیص دهند.  پس از ورود به سیستم ، آپولو مون به شما یادآوری می کند که کمربند خود را ببندید و یک دستیار صوتی AI شما را برای تعیین مقصد استخدام می کند.

طی 8 سال گذشته ، بایدو روی وسایل نقلیه خودمختار کار کرده و 2900 حق ثبت اختراع برای رانندگی هوشمند و 244 گواهینامه آزمون جاده مربوطه را جمع آوری کرده است.  اتومبیل های فعلی آنها بیش از 12 میلیون کیلومتر در داده های آزمون جمع کرده اند و هر روز با سرعت 40000 کیلومتر رشد می کنند.

  • عرفان مصطفی پور